Tábor Těšenov

• Popis události

bez popisu

• Zúčastnění členové
Nevíme kdo, případně jestli se vůbec někdo zúčastnil

Tábor Těšenov

Naše skautské dobrodružství jsme začali tím, že jsme se společně sešli přesně v 7 hodin na parkovišti u Karba. Přivítali jsme se s ostatními členy střediska a pak následovalo loučení s rodiči.

Někdo jel autem rovnou do tábora a někdo zase vyrazil vlakem, jako třeba já. Celkem jsme třikrát přestupovali. Poté jsme vystoupili a vydali se po svých. Cesta byla dlouhá a náročná, ale přesto jsme si ji trochu oživili hrou Klíště.

Když jsme konečně dorazili do tábora, museli jsme si odpočinout. Asi po dvou hodinách nám přivezli stavební materiál a začli jsme vykládat. Teď teprve začala práce. Když jsme vše vyložili, začali jsme si stavět stany.

Pak, když se vše potřebné dodělalo, ulehli jsme do svých spacáků a bylo nám krásně.

Anička

2. DEN 3.7.2011

Když jsme se ráno probudili, tak jsme slyšeli, jak na plachtu padají kapky. Probudili nás asi v půl devátý! Udělali jsme si rozcvičku a šli na hygienu. A po hygieně jsme se šli nasnídat (měli jsme vánočku). Potom byl pracovní nástup, každému se rozdělila práce (například odpadové hospodářství atd.). Dopolední práce se nám dařila, až na to, že pořád pršelo, takže jsme to museli střídat. Jednu chvíli jsme pracovali a druhou chvíli jsme byli zalezlí ve stanu. V poledne jsme měli oběd, byla omáčka s těstovinami. Po obědě jsme měli polední klid, a kdo toho využil, napsal dopis. Po odpoledním klidu se šla dodělat ta práce, asi v půl sedmé byla večeře (už si ani nepamatuju, co to bylo, ale vím, že byla dobrá). Po večeři následovala hygiena a večerka. Potom jsme šli do hajan.

Majda

3. DEN 4.7.2011

Když jsme se vzbudili, tak jsme začali rozcvičkou. Potom byl nástup a taky jsme dokončovali tábor. Byli jsme na dřevě a já, Majda, Maruška a Matěj jsme vyráběli ešusovník. Když jsme se najedli, tak nás čekal nástup. Po nástupu jsme se přesunuli k táborovému ohni. Když přišel Líma s ohněm, tak nám to asi po dvou minutách zhaslo, ale Kůň a Mirek to zachránili. Začali jsme zpívat. Potom nám Líma řekl, aby nám nováčci pověděli, jaký mají pocit z tábora. Nastal konec ohně a my jsme šli spát.

Ríša

4. DEN 5.7.2011

Tento den začal tím, že jsme se probudili a myslím, že nám byla všem zima. Mě teda byla! Ani jsme se nestačili rozkoukat a obléct, když nám zapískali rozcvičku. Když jsme byli rozcvičení, oblékli jsme se a provedli osobní hygienu a utíkali jsme na očekávanou snídani.

Po snídani nám velkým začala etapa. Byli jsme proměněni v gladiátory a ocitli jsme se v Koloseu. Bojovalo se po dvou a myslím, že i holky si vedly dobře. Po této etapě jsme naštípali pár kusů dřeva a potom jsme dostali svačinu- VÝBORNOU šťavnatou broskev. Po osvěžující sváče nám vedoucí připravili další etapu Vylodění v Normandii. No, někteří se vylodili trochu více:). Třeba Pája, která to vylodění vzala opravdu vážně. Trochu jsme se u této etapy nepohodli, ale mě se moc líbila.

Když jsme došli do tábora, dostali jsme oběd. A měli konečně polední klid. Ale co to? Asi po hodině a půl jsme slyšeli zapískání na další etapu. Přišel k nám nějakej lord (Míša), kterýmu velký holky nabízeli různé paláce (stany). Lord si ale stále vymýšlel a tak si vymyslel, že si nechá vystavit nové zámky. Naše etapa měla proběhnout tak, že jsme měli vystavit lordovi z přírodního materiálu zámek. Nevím, jak probíhala stavba zámku u jiných, tak vám aspoň povím, jak probíhala stavba u nás. No prostě krásně :). K dřevěnému zámku se střešním bazénem jsme dokonce postavili zahradu s krásným jezírkem s lekníny. Měli jsme dokonce i terasu se vším všudy :). Ke každému ze tří zámků byla prezentace, a když došlo na nás, všichni se mohli potrhat smíchy. Naše úžasné přednašečky byli Káťa s Pájou. Lord si nakonec koupil všechny a věřte nebo ne, my jsme to vyhrály!

A teď se šlo na večeři. Byla krupicová kaše. Pooooomoooooc, utečte! Nastali hádky mezi míchači a nemíchači. Možná jsem si měla od Šíši půjčit špunty do uší. Nakonec ale všichni kaši snědli a libovali si. Poté si kluci udělali vlastní program a velké dívky odešli k tajnému rituálu, a jelikož je tajný, nic vám o něm nepovím. Tento den jsem si moc užila a etapy se mi moc líbily.

PS.: Tento večer bylo holkám oznámeno, že jdou dlouhou míli.

Elis

5. DEN 6.7.2011

Tenhle den začal jako každý jiný. Ráno budíček a pak rozcvička. Dobrá snídaně no a pak etapa. Jako první bylo, že si musíme vyrobit běžky a k tomu hůlky. To bylo dobrý, akorát holky jako Majda a Anča měli službu v kuchyni, tak jsme na to byli jen já a Elis. Ptáte se, kde byli ostatní holky? Ty šli v noci dlouhou míli. No a jak jsme ty běžky vlastně vyrobili? Docela snadno, museli jsme najít dvě prkna, která se osekala a nahoře udělali špičku. Pak Majda přinesla fixy a začaly jsme ty běžky zdobit. To bylo hustý, jak jsme našli dva klacky na hůlky a bylo hotovo, stačilo jen vyhrát závod. Nandali jsme si nohy do vázání a hup závodit. Bohužel jsme nebyly první ale druhý. Ta legrace nestojí ani za to první místo :). Druhá etapa byla o vikingách. Šli jsme k rybníku, kde byl raft. Štěpa a Buddha rozházeli do vody petky, který symbolizovaly ryby. Jely jsme jen my čtyři, Elis, Majda, já a Anča. To se nám povedlo, stihly jsme všechny lahve za osm minut. Měli jsme z toho radost. Třetí etapa byla o tom, že jsme měli svázaný nohy a šli jsme do tábora ke kuřimákům. Bylo to super. Tenhle den se prostě vydařil a sluníčko nám taky přálo.

Hanička

6. DEN 7.7.2011

K snídani byl chleba s vajíčkem, který nikdo nechtěl, ale takoví lidé měli smůlu, protože už nezbyl chleba na namazání máslem.

Dopoledne se světlušky a vlčata vypravila do Keni, kde vyráběla hrnečky ze dřeva. Skauti a skautky se vydali do Asie, kde čínskými hůlkami vybírali rýži. Poté jsme se na chvíli stali sumo zápasníky. V každé družině jsme si vybrali jednoho člověka, kterého jsme museli vykrmit tak, že měl trojitý pupek a trojitá záda. Jirka, Šíša a Kuba teda bojovali proti sobě.

Ještě před obědem se uskutečnil turnaj v přehazované mezi dětmi a vedoucími. První set jsme sice vyhráli, ale pak začali vedoucí smečovat, takže nakonec vyhráli oni.

Po výborném obědě jsme se šli koupat do rybníka. Vzali jsme s sebou raft a blbli na něm.

Odpoledne světlušky a vlčata pokračovali ve své cestě Afrikou a skauti a skautky stavěli hráze. Další etapou byli nepálští šerpové. Museli jsme co nejvíce naplnit batohy a běhat s nimi.

Na večerním nástupu vyhlásili Šíše první orlí pero a Jirka, Mirek a Shift odešli na dlouhou míli.

Káťa

7. DEN 8.7.2011

Den začal úplně normálně, ráno v 7 budíček a pak rozcvička. Následovala snídaně, ke které byl chleba s marmeládou. Potom byl nástup, na kterém jsme se dozvěděli, že Fialky jdou na vícedenní výpravu. Pochvaly byly Baronovi a Bidlovi za pomoc při noční hře. Byly taky uděleny tresty: Šíše, Šárce, Kátě a Matějovi za nedodržení večerky.

Ke svačině byly nanuky od Family Frost a holky odešly na výpravu. Začal se vařit oběd a Buddha nás vybízel, abychom si přinesli stezky a nováčky. Následovalo plnění stezek a nováčkovských zkoušek. Každý se snažil splnit co nejvíce úkolů. Baron zapískal přípravu na oběd a všichni si šli pro ešusy. Oběd nejspíše všem chutnal, byl kuřecí vývar a rizoto.

Při poledním klidu jsme hráli badminton a jiné hry. Světlušky a vlčata si vyzkoušeli zdravovědu, než jsme se nadáli, byla svačina v podobě jogurtu a rohlíku. Světlušky a vlčata odešli na hru do lesa a my ostatní jsme se jen tak povalovali, ale všechny vzbudil jásot, že přišli Jirka, Mirek a Shift z dlouhé míle. Pravděpodobně si šli lehnout.

K večeři nás čekalo překvapení, o kterém nikdo nevěděl, proto se všichni těšiil, když se dozvěděli, že jsou langoše. Den jsme zakončili prohlídkou a povyprávěním o blízkém lese a louce u tábora. Všichni z tohoto dne byli unaveni, a proto jsme se šli vykoupat, vyčistit zuby a spát. ( Škoda, že Šíša nevydržela mlčet. Jsme zvědaví, kdo ty tři orlí pera letos splní)

Rejža, Pavel

8.DEN 9.7.2011

Den jsme zahájili rozcvičkou, poté co jsme si vyčistili zuby, tak jsme posnídali rohlík s nutelou. Po snídani jsme my Pětkaři hráli hru Toalety. Ke svačině byla nektarinka. Později jsme dělali oddílový program, ve kterém jsme plnili stezky. K obědu bylo moc dobré jídlo. Po obědě byl polední klid, po klidu jsme hráli Fazole- je to moc zajímavá strategická hra. Pak jsme se byli vykoupat v nedalekém rybníku. Světlušky a vlčata pokračovali v cestě kolem světa. Fialky byly na výpravě. Celý den jsme se snažili postavit Tee-pee a saunu, ve které jsme byli večer a pak jsme se vykoupali v potoce a šli spát.

Baron

VÝPRAVA FIALEK 8.-10.7.2011

V pátek ráno jsme se sbalily a vyrazily na třídenní výpravu. Protože mělo večer pršet, měly jsme v plánu přespat na horské chatě. Šíša měla celý den mlčet, a tak bylo nějaké podezřelé ticho. Těsně před polednem promluvila. Pak jsme si daly oběd a taky jsme si na chvíli lehly a povídaly si.

Cestou dál jsme se šly podívat na tábor skautů z Jihlavy. Měly to tam hustý a tábor jim stavěly vůdci. Vůbec jsme se nemohly dostat pryč, protože tam byla jedna holka, která pořád mluvila. Hrozně to tam smrdělo, protože si tam někdo fet :D.

Raději jsme se tedy rozloučily a pokračovaly v naší cestě. Když jsme došly na místo, byly jsme velmi nadšené, že je to takový „hustý“ srub. Když jsme vešly dovnitř, naše nadšení pomalu upadalo, jelikož byl velmi kamenný povrch a byl naprosto hegešární. Rozhodly jsme se, že zde budeme spát jen ve stavu nejvyšší nouze. Ta naštěstí nenastala, a tak jsme spaly v lese.

Ráno jsme měly budíček až v 9:30! Vydaly jsme se tedy znovu na cestu. Byla dlouhá a bylo hrozné vedro. Když jsme došly k rybníku, znovu jsme byly nadšené, že se máme kde koupat. Naše nadšení ale znovu opadlo, když se začalo zatahovat. Sbalily jsme si věci a vydaly se do nejbližší vesnice. Našly jsme hospůdku, ve které nám zařídili nocleh v táboře, který byl nedaleko. Bály jsme se trochu, že to budou pionýři! Ale naštěstí ne :). Všecko tedy bylo v poho, když jsme tam přišly, vypůjčily nám stany a byly moc milí.

Složily jsme i pár písní. Až na to, že byla mega bouřka, to bylo supr. Měli zrovna „dýzu“, a tak nás pozvali. Přespaly jsme tedy v suchu a pohodlí a ráno jsme mohly pokračovat směr tábor. Šly jsme přes louku, kde vedl elektrický proud. Do tábora jsme dorazily po obědě.

Káťa, Pája

9. DEN 10.7.2011- VÝPRAVA PĚTKAŘŮ

Den jsme začli jako každý jiný, budíček v sedm, akorát jsme vynechali rozcvičku, jelikož jsme si museli zabalit na výpravu do Drážďan. Vyrazili jsme těsně před nástupem. V Horní Cerekvi jsme šli všichni na nákup, pokračovali jsme na místní nádraží, odkud jsme jeli do Počátku-Žírovnice. Dál jsme šli k malému jezeru jménem Roubíček. Na tomto místě jsme si dali oběd v podobě turbo-polívky. Pokračovali jsme přes malou vesničku až do Drážďan, kde jsme si našli dokonalé místečko na přespání. K večeři byly těstoviny s tuňákem. Když jsme se konečně uchýlili ke spánku, probudila nás nelítostná a zákeřná zpráva-BOUŘKA. Déšť nepřestával, a tak se část z nás vrátila do tábora a ostatní také dorazili (autem).

Pavel

10. DEN 11.7.2011

Když jsme přijeli z výpravy, tak nás kůň vysadil u Mlejna a zbytek jsme museli dojít. Když jsme došli do tábora, tak jsme všichni spali, protože jsme byli utahaní. Spali jsme do 12 a šli jsme obědvat. Já jsem pořád žadonil o jídlo, jenže neměli jsme stejné jídlo jako světlušky, vlčata a Fialky. Když jsme se konečně najedli, byly etapy. Den byl fšeliaky, ale bylo to docela dobré. Den jsme ukončili nástupem a poštou. Po nástupu jsme se šli povinně koupat. Po koupání jsme si šli číst do Tee-pee.

Autor neznámý

11. DEN 12.7.2011

Den začal asi jako každý jiný. Ráno jsme vyskočili z postelí a běželi na rozcvičku, poté rychle hygiena, snídaně, nástup a hrrr na další etapy.

První etapou byli vlci a naším úkolem bylo sestřelit lukem co nejvíce vlků. Překvapivě vyhráli…Vlci. Hned poté jsme se sešli v jídelně a následovala další „Štěpapa“ se jménem Popocatepetl. Byla to taková slovní hříčka, která se nejvíce ujala u holek a ty se také zmocnily jasného vítězství nad Vlky a poté i nad Orly. Další etapou bylo odsolování vody a té se odsolit nejvíce povedlo opět Vlkům.

Po obědě už nás čekal jen polední klid, spánek a Grand Canyon (slack line), který se povedlo překonat téměř všem, někteří spadli a někteří se ani neodvážili ke zdolání a nakonec tato etapa patřila opět Vlkům.

Den se povedl a po dobré večeři a večerním nástupu jsme se všichni celí vyčerpaní odebrali do svých stanů.

Shift

12. DEN 13.7.2011

Tento den začal stejně jako každý den. Ráno jsme se probudili a šli rovnou na rozcvičku. Po rozcvičce jsme si šli umýt zuby a učesat. Asi po pěti minutách byla příprava na snídani a jako každou snídani jsme zpívali Píseň hraboše: Za zády máš obrysy města…

Po snídani byl ranní nástup a po nástupu začaly etapovky. Dopolední etapovky bylo putování po Americe. A etapa se jmenovala Yukon. Museli jsme si vyrobit sáně a pak si ten nejlehčí do nich sednul a ostatní ho tahali a ten, co tam seděl, musel sbírat stříbrný kamínky. Vlci na prvním místě měli nejvíce kamínků, na druhém místě Orli, my měly nejhezčí sáně a na třetím Fialky měly nejmíň kamínků.

Po této etapě byl oběd a polední klid. A po poledňáku byla další etapa (nepamatuju si, co to bylo, ale vím, že byla pěkná jako všechny ostatní). Po etapě byla sváča a potom asi po dvou hodinách byla večeře a pak večerní nástup, na který jsem se moc těšila, protože byla pošta.

Po večerním nástupu následovala hygiena a večerka. Tento den bych zhodnotila jako vydařený až na to, že dopoledne pršelo.

Majda

13. DEN 14.7.2011

Třináctý den našeho táborového života začal budíčkem- bohužel bez Límovy trubky, protože vůdce tábora nebyl přítomen. Po vyhrabání se z rozehřátých spacáků, protažení ztuhlých těl na rozcvičce a chutné snídani přišel nástup, kde si roli (s)vůdce dne vyzkoušel Míša. Následovalo osobní bodování (rozdání písmenek) a poté přišla na řadu celotáborovka.

Dnešní den skauti a skautky strávili v Jižní Americe na pod vedením Skaatchi a Awatet poznávali nepoznané. Světlušky a vlčata se věnovali oddílovému programu v podobě různých her a hříček ve vodě i na suchu.

Dopolední program starších se odehrával v Ohňové zemi. Úkolem jednotlivých družin bylo rozdělat oheň a co nejdéle ho udržovat. Fialkám se vůbec nepodařilo oheň zapálit, a tak se souboje o vítězství zúčastnily pouze chlapecké družiny. První místo nakonec obsadili Vlci.

Po náročném slunečném dopoledni nastal čas oběda a poledního klidu, který všichni uvítali s nadšením nebo spíše s únavou, protože všichni usnuli :). Když jsme se poledně uklidnili, mohli jsme se vrhnout na další etapy. Ta první odpolední se odehrávala v poušti Atacama. Tato etapa nám vedoucím ušetřila jednu cestu autem pro vodu, jelikož družiny měly postupně doběhnout s jedním barelem pro vodu.

Následovala fyzicky méně náročná etapa- karneval v Riu. Každá družina si měla vymyslet masky a nějaké (taneční) kreace na průvod karnevalem. Fialky si tak vybojovaly bezkonkurenční vítězství.

Aby té kreativity nebylo málo, večer se konal v pořadí již druhý táborový oheň- sranda oheň. Fialky zaválely se svou scénkou o setkání princezen v důchodovém věku, největší aplaus však sklidila Pája a její dveře :). Světlušky vtipně předvedly táborový den i s výpravou, vlčata nám všem ukázala „správné“ provedení první pomoci a skauti si zahráli na otravné pomeranče.

Zasmáli jsme se, pozpívali a šli na kutě.

Nata

14. DEN 15.7.2011

Páteční ráno proběhlo dle harmonogramu, dokonce i snídaně byla včas :). Po nástupu se s námi rozloučili světlušky a vlčata, kteří se vydali na vícedenní putování. Redaktoři National Geographic (skauti a skautky) se přesunuli z Ameriky ke klokanům (do Austrálie). Následovala jedna etapa za druhou.

Ale hezky od začátku. V první etapě šlo o to vylovit co nejvíce perel z lavoru plného „mořské“ vody. Další etapa byla tak trochu zkouškou kuchařského umění, jelikož cílem bylo uvařit vejce natvrdo.

K další etapě byl potřeba dobrý čich a znalost koření. Ano, družiny musely po čuchu poznat co nejvíce druhů koření. Barevný obrázek za tuto etapu nakonec získaly Fialky, jelikož jako správné kuchařky poznaly všechno koření.

Cílem následující etapy bylo do druhého dne získat co nejvíce přírodní vody. Každá z družin měla k dispozici jeden pytel, co s ním provedli, záleželo pouze na nich. Orli a Vlci si vykoupali díru, kterou zakryli pytlem, zatímco Fialky tuto etapu přenechaly osudu a nechaly pytel bez hnutí ležet.

Poslední etapa tohoto dne byla dosti kreativní. Každá družina měla vymyslet 20 různých slov (dohromady tedy bylo 60 slov) a poté měla vymyslet písničku obsahující všech 60 slov. Fialky opět ukázaly svůj talent, proto jim právem náležel barevný obrázek.

Tento náročný etapový den ukončila vůdkyně dne Nata vyseknutím sekyrky z prasátka. Pak už jen umýt se, vyčůrat a spát :).

Nata

15.DEN 16.7.2011

Po několika dnech přišel konec tichému vstávání, protože Líma se vrátil :). S Límou se vrátil i Kráťa, který se rozhodl, že dnešní rozcvička bude v jeho režii. Konečně jsme se jednou pořádně protáhli, ikdyž děti nás za tuhle rozcvičku proklínaly ještě dlouho poté :). Jediný člověk, který zvládl rozcvičku bez připomínek, byla Káťa, která držela první orlí pero:).

Světlušky a vlčata stále putovali a na skauty a skautky čekalo také jedno menší putování.

Vůdci uvedli dopolední etapu scénkou (jako vždy skvělou:)), ve které si Nata vyzkoušla roli R.F.Scotta, Kráťa se osvědčil jako dobrý nosič a Bubu se Štěpou bohužel zahynuli jako poníci. Jednalo se o Scottovu neúspěšnou výpravu na Jižní pól. Naši redaktoři byli po družinách svázaní a měli takto dojít až na Křemešník.

Tato etapa se stala osudnou pro Káťu, jelikož se prořekla slovem AU:(. Fialky a Orli se stihli vrátit ještě před obědem, Vlci někde zabloudili a přišli podstatně déle.

Po poledním klidu jsme se přesunuli z Oceánie do Afriky a začali jsme poznávat její slasti a strasti. Začalo to výstupem na Kilimandžáro. Ale nebyl to jen tak obyčejný výstup, jednalo se o štafetový běh s postupným oblékáním. Pro barevný obrázek si na vrchol Kilimandžára nejrychleji doběhli Vlci.

Světlušky a vlčata se vrátili z výpravy, přijela i Plamenka, takže jsme byli zase všichni pohromadě:). Večer se ještě konal sranda oheň a program na noc snad nemusím zmiňovat :). Sladké sny :).

Nata

16. DEN 17.7.2011

Ranní probuzení proběhlo jako obvykle za pomoci Límovy trubky. A pak už to frčelo: rozcvička, hygiena, snídaně, ranní nástup až přišel čas na další etapy.

Světlušky a vlčata spolu s Willy Fogem poznávali Jižní Ameriku, kde si vyzkoušeli střelbu z luku na divokou zvěř.

Skauti a skautky zůstávali v Africe, kde se přesunuli do egyptských pyramid a za úkol měli vyrobit co nejhezčí, nejrychlejší a nejpevnější mumii z jednoho člena své družiny. Celkovým vítězem této etapy se staly Fialky. Následovala etapa s názvem Atlas- určitě všichni znáte báji o obru Atlasovi, který do konce života musí na svých ramenou nést nebeskou klenbu. Naši svěřenci si v této etapě zahráli na Atlase- ovšem místo nebeské klenby na ramenou museli držet naplněné ešusy hlínou na svých natažených rukou. Největší výdrž měli Vlci.

Poté přišla na řadu nejméně záživná část dne- polední klid:), po kterém čekal skautky a skauty test týkající se rasismu.

Tento slunečný den jsme zakončili přijetím nových roverů do roverského kmene. Tento silný zážitek byl ovšem přebyt zážitkem ještě silnějším- Koníček si vrazil větev pod oko :(.

Snad budou další dny veselejší.

Nata

17. DEN 18.7.2011

Dnešní den probíhal asi takto: budíček, rozcvička, hygiena, snídaně, nástup, dopolední etapy, oběd, polední klid, odpolední etapy, příprava ohně, večeře, nástup, hygiena, slibové ohně skautů a skautek, spánek.

Tak to bylo ve stručnosti a teď trochu podrobněji:). Už u snídaně se začala vysvětlovat etapa, která měla proběhnout ihned po nástupu. Jednalo se o to, že někdo vykradl Alexandrijskou knihovnu. Vlci, Orli a Fialky se měli postarat o to, aby knihovna nezela prázdnotou a získat od lidí co nejvíce knížek. Do oběda se tak v táboře nacházelo celkem 136 knih, z nichž nejvíce přinesli Vlci (56 ks).

Mezitím, co Fialky a Pětkaři sháněli knížky, světlušky a vlčata utíkali před medvědem na lanovém žebříku.

Odpoledne se odehrála předposlední etapa starších a poté se pracovalo na posledních bodech nováčkovských zkoušek a na přípravě slibových ohňů. Dnešní večer se z Aničky, Majdy, Bobka, Ríši a Barona stali právoplatní skauti.

Nata

18. DEN 19.7.2011

Dnešek začal jako tradičně budíčkem a rozcvičkou. Po vydatné snídani v podobě vánočky a kakaa následoval ne moc dlouhý ranní nástup a po něm poslední etapa- Límapa. Jelikož Límův zdravotní stav nedovolil, aby svou etapu dokončil, ujali se jí Štěpa, Bubu a Míša. Úkolem bylo připravit z přírodních surovin chutný čaj. Čaje na tom byly dost podobně, ale ten nejchutnější nakonec patřil Orlům.

Po poledním klidu se začaly bourat první táborové stavby a zároveň probíhala příprava závěrečného ohně. Fagule a pagoda je třeba vyplnit chrundím, tak se skauti a skautky vydali do lesa. Světlušky a vlčata měli celoodpolední závěrečnou etapu mimo tábor.

Když se děcka vrátila z lesa, byli u jídelny nastoupení bodyguardi (Bubu a Štěpa) a všichni čekali na příjezd velkého šéfa National Geographic. Dorazil po chvíli se svými věrnými sekretářkami (Awatet, Skaatchi, Nata), poslušným řidičem Albertem (Vašek) a osobnín bodyguardem (Míša). K překvapení všech byl velký boss někdo jiný než na začátku, vše se ale vysvětlilo a mohlo se začít vykupovat. Každá z družin získala určitý počet geonů podle toho, kolik barevných obrázků obsahoval jejich časopis. Největší obnos si (překvapivě) odnesli Vlci.

Následovala aukce cen, ze které si každý vydražil to, co chtěl (v některých případech to, co na něj zbylo:)). Poté se vrátili světlušky a vlčata a všechny děti byly vypuštěny do Kuřimského tábora. Vedoucí mezitím odvedli skvělou práci v podobě hostiny, která ovšem po příchodu dětí byla zcela zlikvidována a vše skončilo v jejich nenasytných žaludcích.

Poté přišel čas na poslední táborový nástup, který jsme zakončili první slokou junácké hymny při stahování státní vlajky. Následoval závěrečný oheň zapálený ze čtyř světových stran Jirkou, Shiftem, Pájou a Verčou. Při tradičním „kolečku“ co se nám líbilo a co ne, jsme se dozvěděli, že celotáborovka byla pěkná, počasí celkem ušlo, jídlo bylo dobré, ale bylo ho málo a příště bychom mohli vstávat dýl- no prostě klasika:).

Tento den, závěrečný oheň ale v podstatě i celý letošní tábor jsme ukončili Gilwellským kruhem a následně večerkou.

POSLEDNÍ DEN 20.7.2011

Poslední probuzení při tónech posledního budíčku (v podobě Kráťova hraní na kytaru), poslední rozcvička, která nás připraví na návrat do civilizace (pod vedením Skaatchi a Míši), poslední táborová snídaně a pak už jen bourat, bourat a bourat.

V půl jedenácté následuje poslední rozloučení s tábořištěm, ale také se všemi ostatními, protože je čas vyrazit na vlak. Jen pár statečných (zejména roverů) zůstalo, aby dokončilo bourací akci- za to jim patří velké DÍK:).

Dík patří i všem, kteří se letošního tábora zúčastnili a stali se tak součástí naší velké skautské rodiny.

Co říci na závěr? Snad jen BYLO TO SUPER a AHOJ ZA ROK! :)