Tábor Veselín 2008

• Popis události

bez popisu

• Zúčastnění členové
Nevíme kdo, případně jestli se vůbec někdo zúčastnil

Tábor Veselín 2008

Sobota 28.června

Sešel se rok s rokem a my znovu stáli na parkovišti u Karba a celý natěšený jsme odevzdávali prádelní šňůry, bezinfekčnost a hřebíky:). Po rozloučení na nádraží s našimi rodiči jsme nastoupili do vlaku a odjeli směr tábořiště. Vystoupili jsme na zastávce Sedlejovice a pokračovali v cestě pěšky. Když jsme dorazili na tu naši louku, už se začaly rýsovat kamna a na nás čekalo spousta práce. Po odevzdání stavebního povolení jsme se pustili do stavění stanů. Postupně se náš tábor začal rýsovat. Většinu věcí jsme stihli a zítra nás čekají jen doúpravy a zkrášlování našeho tábora.
Beruška

Neděle 29.června

Protože to byl náš druhý táborový den, čekalo na nás spousta práce, kterou jsme se na ranním nástupu spravedlivě rozdělili. Byly to stavby : nástěnka, kterou si vzaly na starost Ája s Týnou, odpadové hospodářství, které skvěle zvládly Hančííí s Beruškou, molo, které pomohl zhotovit Bubu, táborový kruh, kterej za Janifky pomoci zvládla Bláňa, o latrýny se postaral Fanoušek s Míšou, a spousta další a další práce. Po náročné práci jsme si zasloužili skvělý oběd v podobě bramborové kaše se zelím. Po obědě se nám podařilo postavit stožár. Pracovali jsme až do večerního pracovního nástupu, kde jsme byli pochváleni za dobře vykonanou práci a se supr pocitem a plnými žaludky ulehli do stanů.
Trendy

Pondělí 30.června

Ráno byl první nástup v krojích. Dopoledne jsme zahájili celotáborovou hru tím, že jsme se rozdělili do čtyř skupin(gruntů). Nový členové se začali připravovat na nováčkovskou zkoušku a splnili si už některé úkoly. K obědu byl guláš a službu měli Ája, Hančííí a Míša. PO poledním klidu jsme se pustili do první etapy naší celotáborové hry. V každém gruntu se vybral zástupce pro tyto funkce:hospodář, dojička, chytač dobytka, dřevorubec a silák. Byla to velká zábava a vesměs jsme úkoly splnili. Pořadí po první etapě bylo následující: zelení, žlutí, modří, červení. A navečer jsme dokončovali nováčkovskou zkoušku. A v noci byl zahajovací táborák. Kráťa nám něco pověděl a pak jsme šli zalehnout do stanů. V noci a ráno byly hlídky.
P.S.- Očeti zahájila Berušce první orlí pero.
Bláňa

Úterý 1. července

Byl 2. dne, kdy už jsme měli dostavěný tábor(nemohli jsme si zvyknout). Zrovna byl den jara(jako). Na programu byly Velikonoce a Masopust. Nejdříve byl Masopust, každý z gruntu musel mít nějakou masku. Masky mohly být:kozel, kominík,babka, vodič medvěda a medvěd. Byl průvod po návsi. Pak následovaly Velikonoce. Kluci si upletli pomlázky a holky namalovaly vajíčka. Kluci měli šlehat holky, ale aby to bylo fér, tak holky polejvaly kluky vodou a naopak. Holky daly klukům vajíčka, ze kterých se udělala vajíčková pomazánka. Beruška dodělala orlí pero mlčení a zahájila druhé orlí pero hladu. Ája zahájila orlí pero mlčení. No a do hajan.
Pája

Středa 2.července

Ve středu ráno jsme měli k snídani marmeládu. Po snídani nám začal Apríl, holky se musely obléknout jako kluci a naopak. Celý den jsme jedli lžící naopak. Nejedli jsme ,,lopatou´´ ale držátkem lžíce. K obědu byla rýže, takže to bylo zajímavý. PO poledním klidu jsme šli na dřevo a začali ho řezat, štípat a nosit do kuchyně. Potom jsme šli hledat 1,5 m kládu na májku. Udělali jsme kruh a na něj navázali mašle. Ukryli jsme ji a šli na svačinu. Následovalo vymýšlení programu na Čarodějnice. Po večeři jsme šli na táborák, kde jsme ukázali naše výtvory. Šli jsme si lehnout, ale najednou byl budíček. Vyšli jsme ze stanů a divili se, co se děje. Bylo to jako normální den. Jako ,,dopolední´´ program bylo hledání májek. Pořadí bylo následující: 1.zelení, 2-3. modrá, žlutá, 4.červená. Jakoby odpoledne byla tancovačka, ale pak už na kutě. Dobrou noc.
P.S.-Beruška splnila 2.orlí pero-hlad.Ája-Klíště splnila 1.orlí pero-mlčení a zároveň začala plnit 2.orlí pero-hlad. Ale teď už opravdu spát!!
Týna

Čtvrtek 3.července

Dnes ráno jsme měli mít k snídani rohlík s nutelou, ale Hančlí při hlídce propásla pekaře, takže Plamenka musela rohlíky dojet koupit. Kvůli pozdějšímu budíčku jsme snídali v půl desáté a nástup byl až v deset. Dopoledne bylo období sucha. Každý grunt musel naplnit studnu v podobě dlouhé trubky, ve které byla spousta dírek, které jsme museli držet. Pořadí bylo následující: 1.žlutí, 2.zelení, 3.-4.červení a modří. Vedoucí závodili se žlutými. Žlutí samozřejmě vyhráli. K obědu bylo kuře na kari s rýží. Odpoledne jsme měli jarmark. Spočívalo to v tom, že jsme různé zboží museli koupit co nejlevněji a prodat co nejdráže. Hra trvala 75 minut i s přestávkou. Po svačině jsme měli nemocný dobytek. Museli jsme pomocí šifry vyluštit recept na uzdravující lék. Pořadí bylo následující:zelení, žlutí, červení, modří. Po večeři, ke které byly langoše jsme měli nástup.Kráťa ukončil vabank(dvě hodiny mlčení) a přivítal mezi námi nového člena, američana Jendu. Zároveň nám oznámil, že přijdou bouřky a možná budeme muset opustit tábor. Ukončilo se orlí pero hladu Klíštěti a první orlí pero Buddhovi. Hančííí začala plnit první orlí pero mlčení. Kolem desáté hodiny jsme odešli z tábora do ozdravovny, kde jsme spali celou noc.
Kačkač

Pátek 4.července

Dnešek zahájil Kráťa písničkou, kterou nás všechny probudil. Protože večer byla bouřka, šli jsme spát do ozdravovny v Radostně, jak už psala Kačka. Jen co Kráťa dohrál a dozpíval, začali jsme se připravovat na cestu zpět do tábora. Netrvalo nám to dlouho, před půl osmou už jsme byli v táboře. Celé dopoledne hrozně lilo, takže jsme museli odložit program, který byl připraven. Místo toho Kráťa, Líma a Plamenka hráli na kytaru a my jsme zpívali. K obědu jsme měli segedínský guláš s knedlíkem. Odpoledne konečně přestalo pršet a tak jsme se mohli vrhnout na celotáborovku. Na programu byly Dožínky. Úkolem bylo upéct chleba ve vlastní vyrobené peci a suroviny jsme si museli odpracovat u lidí ve vesnici.No, odpracovat… většina lidí nám ty věci dala bez práce, ale našli se i takoví, kteří chtěli vyčistit kanál…:) V peci se muselo nejprve dvě hodiny topit, aby se vyhřály stěny. Pak se oheň uhasil a do pece se dal kotlík s vykynutým těstem a nechal se v peci zhruba dvě hodiny. Jediný grunt, který upekl chléb, byl grunt se zeleným šátkem na krku. Ostatní měli chléb nedopečený. Takže jasným vítězem byli zelení, druzí byli žlutí, třetí červení a čtvrtí modří. A pak byl nástup, na kterém vyhlásila Očeti první orlí pero mlčení Trendy a 3.orlí pero-velkou toulku Berušce. Hančííí držela 1.orlí pero dnes, ale prokecla se při pečení chleba:(. Po nástupu bylo chvíli osobní volno, pak jsme si šli vyčistit zuby, pak Líma zahrál na jeho nástroj večerku. DOBROU NOC!
P.S-Omlouvám se, večerku nehrál Líma, ale hrála ji Plamenka na altovou flétnu:)
Míša

Sobota 5.července

Jako vždy byl budíček v 7 hodin a o něm následovala snídaně. Jelikož ve vabanku bylo vzájemné krmení mezi rodiči a dětmi, stala se ze snídaně docela bžunda:). Dopoledne jsme se šli kouknout na rally, které se v blízkosti tábora jelo. Jenže se nikdo nevyboural, tak jsme se vrhli na první dnešní etapu s názvem cepy. Spočívalo to v tom, že jsme si museli v gruntech vyrobit ze dřeva cepy, kterými jsme pak zatloukali krováky do země. Zároveň celý den probíhala etapa brambory, při níž jsme někdo byl zloděj a ostatní hlídali brambory. Odpoledne bylo docela odpočinkový a my Fialky jsme se šly do týpka učit háčkovat. Vůbec nám to nešlo a tak jsme radši šly na dřevo. Líma mezitím vyrobil krmítko pro své děti, které vypadalo zvláštně:) Na nástupu se Beruška vrátila z toulky a nic zajímavého se pak asi nedělo.
P.S.-Janifka promluvila ještě před obědem.
Hančííí

Výprava-Pětka Neděle 6.července-pondělí 7.července

Ráno jsme vstali a připravili věci na dvoudenní výpravu. Pak jsme jeli vlakem do Semil. A pak jsme šli na Kozákov a na Klokočské skály. Tam jsme si udělali těstoviny s tuňákem. Pak jsme šli ubytovat do převisu.
V pondělí jsme uvařili čaj a jedli jsme rohlík s nutelou. Pak jsme šli na Malou skálu. Na skálu jsme nedošli protože pršelo. Přijeli jsme autobusem do Turnova a nakoupili jsme sladkosti. Pak jsme šli na nádraží a jeli jsme vlakem do Sedlejovic. Pak jsme vrátili do tábora. Zbytek dne jsme odpočívali.
Jenda

Výprava za čokoládou:) Neděle 6.července-pondělí 7.července

Naše výprava se vlastně nedá pojmenovat jinak, než jako výprava za čokoládou, protože našim hlavním cílem bylo najít nějaký obchůdek, kde prodávají čokoládu:). V neděli teda naše výprava začala. Rozdělily jsme si jídlo, sbalily potřebné věci a pod vedením Týny jsme se vydaly na cestu. Hned v nejbližší vesničce dostala Kyra chutě – ne ty který měla celý tábor:) , ale dostala chuť trošku prohnat zdejší slepice:). Naše cesta mohla pokračovat a ž potom, co ji Plamenka chytila. Kolem poledne jsme začaly hledat nějaké pěkné místo pro uvaření gulášové polívky. S plnými žaludky jsme pak ulehly do trávy a na chvilku si zdřímly. Z chvilky se stala hodina a nějaký drobný a pak už jsme musely jít dál. Hledaly jsme vhodné místo pro přespání a když jsme došly k převisu, zjistily jsme, že tam rozhodně spát nemůžeme. K naší smůle začalo pršet, ale my jsme neváhaly, uvařily si večeři a šly jsme hledat dál. V promoklých pláštěnkách a s baterkami v ruce nás kolem desáté hodiny nechaly nějací lidé přespat ve své stodole. Ráno jsme ji s poděkováním opustily a po zdolání nelehkého kopce jsme si daly dnešní první jídlo. Ani dnes nebylo počasí nejlepší a tak vedení rozhodlo, že dojedeme do Liberce. V Liberci jsme absolvovaly cestu MHD a pak jsme se vrhly do bazénu, kde z nás uklizečky určitě neměly radost, páč jsme zrovna moc nevoněly:). Dokonale jsme se vyblbly a nakonec se i umyly. Čistý a voňavý jsme pak šly vykoupit Interspar a byly jsme rádi, že se nám to všechno jídlo vešlo do batohů:). Následovala cesta na nádraží, jízda vlakem a pak už hurá do tábora:)!!!
Hančííí

Úterý 8.července

V úterý jsme měli první etapu a to zahánět dobytek do vyhraničeného místa. Po gruntech jsme museli dostat jiný grunt do vyhraničeného místa. Jako druhá etapa byla příprava na dlouhou zimu. Po gruntech jsme museli doběhnout do lesa, tam najít pilu. Podle pily jsme museli uříznout strom, na kterém byla pila a uříznout ho. Až jsme strom uřízli, museli jsme uříznutý strom rozříznout ještě na tři díly. Poté, co jsme to udělali, dřevo jsme naházeli do kárky a odvezly z lesa do tábora.Třetí etapa byla poznat koření. Etapa byla o tom, že jsme museli uhodnout, jaké je to koření. Byly pytlíčky s kořením a museli jsme uhodnout co nejvíce podle čichu. Bylo jich dohromady 8. Další etapa.Oblékání neboli zazimování studny. Museli jsme obléknout jednoho š¨člena z gruntu, aby to neměl jednoduchý, musel jít do plavek. Pak se to akorát odstartovalo a mohli jsme oblíkat. Museli jsme ho oblékat do našeho oblečení. Kdo má nejvíce vrstev-vyhrál. Pak jsme měli večeři, po večeři jako vždy nástup, po nástupu hygienu a hurá do spacáku. DOBROU NOC!
Špageta

Středa 9.července

Hned po ranních úkolech a po nástupu jsme se dohodli, že si zahrajeme Bang a tak jsme rozdali karty, hrál: Michal, Kůň, Honza, Mirek a já(Jirka). Nakonec vyhrál Michal. Potom jsme odešli na dříví, aby se mohl uvařit oběd. Po obědě jsme zase šli do tépé hrát Bang, vyhrál zase Míša. Asi hodinu nato přišla etapa. Museli jsme sezbírat papírky a na nich bylo napsané jídlo, které jsme si museli udělat k večeři. Asi každý se najedl, jenom Míšovi a Koňovi bylo špatně. Pak jsme měli nástup, ukončili jsme pracovní den. Po nástupu jsme se vykoupali ve studené vodě, umyli zuby a šli spát.
Jirka

Čtvrtek 10.července

V noci na dnešek byly Beruška, Klíště, Hančííí a Trendy odvezeny pryč z tábora na Dlouhou míli. Beruška s Klíštětem byly odvezeny na Svitávku a Hančííí s Trendy na Zvířetnice. Všichni se zdárně vrátily těsně před odpolední svačinou. Dopoledne jsme připravovali slibový oheň a kluci byli na dříví do sauny. Odpolední etapa se jmenovala Kuna. Spočívalo to v tom, že jsme museli překonat provazové překážky, které nám připravili vůdci. Nejlepší byl grunt modrých. Pak jsme dodělávali slibový oheň. Kolem desáté hodiny jsme se odebrali k slibovému ohni. Poté, co jsme všichni odslibovali, jsme se rozdělili podle pokročilosti ve skautingu a v těchto skupinách jsme šli po stezce, když jsme došli k cíli, nabrali jsme si hlínu, vodu nebo pírko. Část hlíny jsme rozfoukali do všech světových stran a zbytek jsme odnesli k ohni. Hlínu, vodu a pírko jsme dali kolem ohně a to je nejspíš vše.
P.S: Klíště má přezdívku Awatet a Beruška Skaatchi a lámali proutky za tři orlí pera.
Šíša

Pátek 11. července

Dnes dopoledne jsme se připravovali na Vánoce. Jako každý den jsme zas hráli etapy. Odpoledne jsme dostali za úkol v gruntech udělat: cukroví, bramborový salát. Šlo nám to dobře, všechno se podařilo. Na večer bylo všechno připravené. Beruška měla na starost stromeček a ostatní skautíci a skautky dělali ozdobičky na stromeček. Pak když byl už večer, poslali nás fotit. Jo ještě jsme zapomněla, že ráno jsme měli etapu Ježíšek. Šli jsme všichni ve vesnických krojích do lesa, kde jsme zpívali písničky. Buddha byl za Ježíše Krista a ležel v jesličkách. Plamenka a Svišť mu dělali otce a mámu. Myslím, že to bylo dobrý, ale ostatní to moc nebavilo. Teď se vrátíme k focení. Byl už večer a moc jsme neviděli. V gruntech nám rozdali foťáky. Já s Míšou, Hančííí a Mirkem jsme šli fotit směr Radostín. Moc jsme toho nenafotili, neboť blbnul foťák a byla tma. Když jsme se vrátili, bylo na stole v jídelně připravený cukroví. Bramborový salát jsme měli před tímto jídlem. Cukroví jsme se přímo nažrali a pak některým bylo blbě. Večer jsme měli ještě Silvestra. Na Silvestra bylo na stole pití jako Kotila, Kola, Lift… a měli jsme i meloun, v kterém byly banány, kiwi, jablko, ananas. Večer jsme si rozbalovali dárky, které (a to jsem zapomněla napsat) jsme si vyráběli dopoledne. Rozdávali se i ceny za umístění v celotáborové hře. Tím tento náročný den skončil.
Deny

Sobota 12.července

Sobota byla první bourací den, začala však jako obvykle budíčkem, rozcvičkou, snídaní a nástupem. Na nástupu jsme si ale rozdali práci a pustili se do bourání. Kdo měl svou práci hotovou, vydal se do lesa na chrundí na závěrečný oheň. Odpoledne se holky dozvěděly něco o nové stezce a pak už se všichni pustili do balení věcí a bourání stanů. Poté se většina vydala do lesa na borůvky a menšina pracovala na pagodě a 4 fagulích. Po výborné večeři(knedlíky s borůvkami:) MŇAM!!! Jsme měli nástup a Límovu hru o sbírání odpadků v lese. Samozřejmě to nebyly ledajaké odpadky, ale balíčky gumových medvídků a jiných bonbónů. Pak už nás čekal závěrečný, slavnostní oheň, který ze čtyř světových stran zapalovali: Bubu, Štěpa, Awatet a Skaatchi. Deny u tohoto ohně slibovala a Štěpa s Bubu dostali přes záda proutkem, jako zpečetění tří orlích per. Nakonec jsme každý zhodnotil tábor, kde jsme se dozvěděli, že tenhle tábor byl fakt skvělý, super, fajn, báječný, skvěle se vařilo a byli jsme supr parta. Oheň jsme zakončili Gilwelským kruhem a šli naposledy ulehnout na táborovou louku.
Awatet

Neděle 13.července

Přišel den D a my se naposledy probudili v táboře, mimochodem jsme tuhla poslední noc strávili v kuchyni nebo v teepe. Jako tradičně si vzal na starost rozcvičku Líma, zopakovali jsme si jak se máme chovat k práci, k jídlu, k rodičům a třeba na toaletě:) . Po snídani jsme se vrhli do práce! Bourali se všechny stavby od odpadového hospodářství přes kuchyň až po latrýny. Kolem deváté hodiny přijel Boris s tatrou a mohli jsme nakládat. Po jejich odjezdu přijel Vyhlídka, naložil naše zavazadla a společně s Fanouškem odjeli směr Benátky. My jsme se vrhli na poslední úpravy tábořiště, opekli si buřtíky, rozloučili se s Plamenkou a vydali se směr Sedlejovice na nádraží. Vlak přijel po chvilce čekání a vyrazil s námi do MB. Tam na nás už netrpělivě určitě čekají rodiče, dojedeme si do klubovny pro věci a budeme se těšit zase za rok na tak skvělý, super, báječný a strašně fajn tábor!!!