Výprava spojená se zakončením rádcovského kursu

• Popis události

bez popisu

• Zúčastnění členové
Nevíme kdo, případně jestli se vůbec někdo zúčastnil

Výprava spojená se zakončením rádcovského kursu

Historicky první rádcovský kurs, který v našem středisku pořádal oddíl Fialek skončil! Konal se po dva víkendy, z nichž první proběhl v listopadu v Turnově a druhý tento víkend ve Vraném nad Vltavou. Po oba víkendy nám umožnila spřátelená střediska skautů z Turnova a Vraného přebývat v jejich klubovně, za což jim moc děkujeme. Kdykoliv jim podobnou službu oplatíme. Tento víkend si měly budoucí rádkyně a podrádkyně připravit výpravu pro své skautky. A tak Dáda, Mamča, Vešu a Domča společně zajistily spojení do Vraného, jídlo na celý víkend, trasu sobotní výpravy i další program. Svého úkolu se zhostily na výbornou. Škoda, že pouze dvě skautky (kromě vůdkyň Alíka, Očeti a Wanji) mohly zkusit, jak to na takové rádcovské výpravě vypadá. Přesto byly Klarinet i Rosnička jistě spokojené a my všechny s nimi. Sobotní výprava začínala na nádraží a legendárním Posázavským pacifikem jsme se převezly přes Vltavu do Měchenic, neboť považte – ve Vraném nemají most! (Kromě jiného ani náměstí :-)) Pokračovaly jsme krásnou krajinou přes Trnovou a Jíloviště do Černolic na místní skály. Přes některé protesty (A to fakt jdeme nahoru?) jsme se tam vyšplhaly a chvíli se kochaly pohledem do krajiny. Pak už jsme jen seběhly do Všenor a přes Prahu zpět do Vraného vlakem. Večer sice odjely Wanji a Rosňa, ale zato nás navštívil Kráťa, který nám do usínání hrál na kytaru. V neděli jsme ráno uklidily, nasnídaly se a vyrazily i s batohy směrem k Praze. Bylo krásné počasí a tak v hnědém spadaném dubovém listí vranských lesů svítily podléšky, plicníky, křivatce, dymnivky, orsej, fialky i začínající sasanky. Prostě už vypuklo jaro a my byly přitom! Přes devatero údolí (nejkrásnější a nejakčnější bylo Jarovské – úzká skalnatá rokle s potůčkem, spadanými stromy a žádnou pěšinkou) jsme doputovaly na keltské hradiště Závist nad Zbraslaví a odtud už vlakem do Modřan. Tady nás čekala další milá povinnost (ani Wanji si to nenechala ujít) – předat novým rádkyním a podrádkyním jejich dekrety a popřát jim hodně úspěchů v jejich činnosti a to vše na Vyšehradě u hrobu A. B. Svojsíka. Po skautské hymně a zapálení svíček jsme si už jen koupily zmrzlinu a odjely domů. Plamenka